Manieren om LinkedIn content marketing toe te passen.

LinkedIn is niet alleen een platform voor het zoeken naar werk, maar het is een echt platform geworden om te studeren en te experimenteren met nieuwe B2B-marketingstrategieën op sociale media en een van de manieren om aan LinkedIn marketing te doen, is zeker om nuttige inhoud te promoten via de verschillende functies. Beschikbaar gesteld door het platform.

Een content marketingstrategie op LinkedIn is nuttig voor de personal branding van de individuele professional, maar het is ook een manier voor bedrijven om opgemerkt te worden door alle potentiële geïnteresseerden in de aangeboden producten en/ of diensten. LinkedIn leent zich voor sociale B2B-verkoop, wat indirect kan worden gedaan door de principes van inkomende marketing toe te passen en gebruik te maken van inhoud van openbaar nut. In de afgelopen jaren is het platform enorm geëvolueerd en nu is het mogelijk om verder te gaan dan het simpele bericht, verhalen te maken om de achtergrond van het bedrijf te laten zien, enquêtes om feedback van klanten te ontvangen, maar ook artikelen en nieuwsbrieven. Kortom, vergeleken met enkele jaren geleden biedt LinkedIn marketing verschillende content facetten die binnen jouw strategie kunnen worden benut.

Bedrijfspagina’s en showcasepagina’s

De LinkedIn-bedrijfspagina’s zijn het equivalent van Facebook-pagina’s voor bedrijven. Ze zijn daarom bedoeld voor merken en bieden verschillende features zoals LinkedIn ADS (waar we later op terugkomen) en showcasepagina’s. De zogenaamde showcasepagina’s zijn handig voor het promoten van individuele producten, productlijnen of diensten en werken onafhankelijk van bedrijfspagina’s, zelfs als je er een nodig heeft om toegang te krijgen tot deze functionaliteit.

Elke showcasepagina heeft zijn volgelingen en zijn status updates en hiermee kun je strategieën gewijd aan de specifieke doelgroep van het product/ de dienst die je besluit te bevorderen bestuderen. Aangezien Google LinkedIn bedrijfspagina’s indexeert, is de kans groot dat deze, als de showcasepagina op de juiste manier is geoptimaliseerd door middel van specifieke trefwoorden, in de zoekresultaten verschijnt volgens de trefwoorden die zijn gekozen voor zowel de paginanaam als de beschrijving.

De doelstellingen van LinkedIn marketing die worden uitgevoerd door het maken van bedrijfspagina’s, kunnen verschillen:

  • Merkbekendheid versterken;
  • Implementeren van een leadgeneratiestrategie;
  • Leiderschap op de markt vergroten;
  • Creëer betrokkenheid;
  • Genereer klikken op de website;
  • Promotie van bepaalde evenementen.